Nieuwe regels voor ANBI's vanaf 1 januari 2014.
Vanaf 1 januari 2014 verandert er het een en ander aan de regelingen voor ANBI-instellingen. De belangrijkste verandering is dat een ANBI-instelling met ingang van 1 januari 2014 diverse gegevens openbaar moet maken via een internetpagina. Op deze pagina moeten de volgende gegevens van de ANBI gepubliceerd worden (bron Belastingdienst.nl):
Het is verstandig om te controleren of u over bovenstaande gegevens/documenten beschikt.
Anbi-portaal.nl heeft informatie voor uw verzameld die u zeker zullen helpen om aan de nieuwe regels te voldoen. U vindt deze informatie onder de volgende knop.
De Belastingdienst publiceert een lijst met alle geregistreerde ANBI's op de website van de belastingdienst. In het najaar zal de belastingdienst het internetadres van alle ANBI's opvragen.
Met een eigen webpagina van ANBI-Portaal heeft u een eigen URL en kunt u met de login-gegevens de benodigde informatie op uw pagina plaatsen. Dit kan tekst zijn of u kunt PDF-documenten plaatsen.
De stichtingen die een internetpagina via anbi-portaal.nl aanmaken, zijn zelf verantwoordelijk voor de publicatie van hun website.